1707 getijden

17 juli 2017 - Moncton, Canada

Lekker uitslapen, ontbijt, wat rommelen. en toen op pad naar Hopewell Rocks. een plek waar je goed de verschillen tissen eb en vloed kunt zien. We waren er eerst tijdens Eb, je kunt dan op een heel groot stuk drooggevallen zeebodem lopen. Rockwell is bekend om zijn bloempot rotsen, onder smal, dat staat regelmatig onderwater en erodeert weg, en boven breder en bomen er boven op.IMG_1086

Is echt heel leuk om rond te lopen, hier volgen wat sfeer impressies IMG_1108IMG_11122017-07-17 12.30.312017-07-17 12.48.19

Daarna door gegeaan naar Cape Enrage, een plek waar het behoorlijk kan spoken op zee, daarom een Lighthouse en zelfs mist alarm systeem.Onderweg zagen we mist als een deken over het land aan d eoverkant geblazen worden, is lastig op de foto te zetten IMG_1117, en bij Cape ook wat foto's IMG_1119IMG_1120IMG_1121 ook hier grote getijden verschillen

De weg er naartoe was ook heel leuk, bochten en bergen , scheuren maar .....

Terug naar Hopewall Rocks om te kijken hoe te met het water is, nou, een stuk hoger.Dit was bij eb 20170717_121957

en dit 5 uur later

IMG_1133IMG_1134IMG_1142IMG_1147IMG_1159 Deze foto's zijn gemaakt in anderhalf uur

Oja we waren er beiden ..IMG_1137

Je kunt op youtube allerlei filmpjes over vinden, dit is de officiële https://www.youtube.com/watch?v=EnDJ6_XpGfo

De dag afgesloten met McDonlads,eindelijk gewone frietjes.IMG-20170717-WA0004

Weinig tekst, wel veel meegemaakt.

mies

1. Martin Van de Vendel:
    18 juli 2017
    Heerlijk om die verhalen te lezen over scheur weggetjes (ik mis Kroatie snif snif). Dat verhaal over de magnetic hill mag je me nog een keer uitleggen. Ik heb het idee dat dat niet kan. Is er nog ergens een weegschaal in de buurt of waag je je daar niet op. Culinair zit het volgens mij ook wel goed. Geniet lekker verder. Blijven wij genieten van de verhalen. Vlees braden onderweg altijd interessant.
    Groeten Martin
  2. Wil en Mies van Steenbergen:
    19 juli 2017
    Weegschaal, zeg geen rara dingen..