2007 Naar Saint John met de veerboot

20 juli 2017 - Saint John, Canada

Na weer een stevig ontbijt van wat norse hosts op pad, Met de Ferry van Digby naar Saint John, aan de overkant van de Fundy Bay. De boor ging om 11 uur, maar moesten er een uur van te voren zijn IMG_1217 Dit is de veerboot. het was echt stapelen met de auto's. Op deze Ferry's mag je niet in de auto blijven dus naar boven. Het is een heel luxe veerboot, met 3 restaurants, een TV en een Filmzaal met vliegtuigstoelen, lounge, kraaien nest etc. Nog gauw een foto van DigbyIMG_1218 en de kust van Nova Scotia.

na ruim 2 uur kwam New Brunswick met Saint John in de picture IMG_1222

Bij aankomst meteen naar het info centre voor de Reversing Falls, het hoogte punt van Saint John. We kwamen aan net voor Low Tide dus nu waren het gewone stroomversnellingen met draaikolken vanjewelste, op sommige plekken is de rivier 40 meter diep en dit geeft rare effecten, kijk ook de twee video's van vandaag

IMG_1227IMG_1236IMG_1243IMG_1245 heel mooi on te zien allemaal. morgen ochtend gaan we kijken bij High tide, en dan moet het allemaal anders zijn. Spannend

na ruim een uur bij het water gekeken te hebben naar ons Hotel deze keer. heel fraai en luxe (en duur) maar er was niks anders fatsoenlijks beschikbaar. Tot nu toe was het eigenlijk nooit een probleem, maar nu begint van alles vol te zitten, in de kamer geprobeert een plek te vinden in de volgende stop, maar dat viel ook niet helemaal mee, maar daarover morgen verslag.

Eten gaan scoren in uptown Saint John, 2017-07-20 19.02.512017-07-20 19.14.04een heerlijke roerbak schotel met rijst en Wil Kip met Macaroni in een soort kaas saus, heel lekker allemaal. Ik had een biertje besteld mat dat smaakte zo vreemd, kreeg spontaan een ander bier aangeboden die wel lekker was.

Nog even naar Het Fort Howe, 20170720_192216raar gebouw op een heuvel, wel een goed uitzicht over de stad 2017-07-20 19.14.04

Terug naar de kamer, chillen, verslag schrijven.