2507 Naar Hapton

25 juli 2017 - Hampton, Canada

zo, waarschijnlijk het laatste verslag dat ik schrijf in Canada, JA morgen vlegen we on 22:45, en komen we donderdag middag om 12 uur aan amsterdam. Maar zo ver is het nog niet.

Na een (gelukkig) eenvoudig ontbijt in een stijlvolle salon2017-07-25 09.54.20 2017-07-25 09.54.33 eerst uitgechecked en de koffers in de auto geladen. Toen op naar wat Cultuur in Kingston. eerst naar het Steam Pump Museum. We stonden in de rij met allemaal keluters, was er ook een speciaal kinder oppas uurtje, of zo iets. Hier wrd in vroeger dagen het rivier water naar de huizen gepompt. ging op stoommachines. Leuk om te zien, niet spectaculair20170725_102102

Toen de auto opgehaald bij het hotel en door naar de artillerie toren de Murray. Een ronde toren 20170725_105217 en het dak kan er af en daar staat een heel zwaar kanon IMG_1347IMG_1349 die alle kanten op kan draaien. Er kanen 24 soldaten en een officier in wonen, maarom dat de dreiging van de USA (jaja) afnam werd dat teryg gebracht en wonden de soldaten daar met hun gezinnen. in koude vochtige ganegen, brrIMG_1354

Toen nog even buurten bij Sir John A MacDonald IMG_1360 Die had een jaar in een huis gewoond daar. was in de oude staad bewaard gebleven. En dit is zijn badkuip IMG_1361 lijkt op een klein schoentje, maar ik zou er ook inpassen. prachtig

Ondertussen was het twaalf uur en tijd on ons te verplaatsen naar de volgende (laatste) stop Via allerlei binnewegen kwamen we bij een soort zuipkeet uit 20170725_133414 waar we hebben geluched. Toen we binnen kwamen werden we door iedereen verbijsterd aangekeken, maar blijkbaar werden we goedgekeurt en hebben er een prima hotdogf gegeten. Dit is een sfeer inmpressie 20170725_131357 Verderop bij Tronten kwamen langs Lock 1 van de Trenton-Swernay sayway. In het begn van de vakantie waren we bij de LiftLock in Peterborough die van het zelfde seaway was. hebben we het begin ook gezien IMG_1363IMG_1364

Daarna door maar Hampton, onze laatse B&B, in de middel of nowhere, uitkijkend over een vallei IMG_1369IMG_1370De Kamer is ook prima, met bad in de kamer zelf, met van die jets, ga ik zo nog even in.

Kijk, onze trouwe auto die ons al duizenden kilometers trouw en velig vervoert heeftIMG_1371 snik

Goed. moregn dus naar het vliegveld, maar daar schrijf ik over als we weer in nederland zijn