Boekarest de stad

8 augustus 2018 - București, Roemenië

We zouden om acht uur ontbijt gaan halen, maar ik werd pas 8:20 wakker, wel heerlijk ontspannen en uitgeslapen.

Toen met Martin naar de Carrefour, vleeswaren is een uitdaging.  Wijzen en op de telefoon het gewenste gewicht in typen . Dan lukt het wel. Thuis uitgebreid ontbeten en toen op pad, de stad in.

We wilden met de "hop on,hop off" bus, maar de opstap vinden was even een dingetje. En toen we goed stonden duurde het nog meer dan een half uur voor er eentje kwam. Maar dat is Roemenië. Eerst maar eens een rondje Boekarest gedaan en er af gehopt bij het parlement.

We wilden een toer doen maar daarvoor moest je je paspoort tonen en die had Martin niet bij zich. Die op een draf naar het appartement om op te halen,  dat duurde en uur gelukkig konden wij gekoeld wachten. Toen de rondleiding,  eerst een security check ala vliegveld en toen naar binen, wat een gigsntich, overdadig gebouw. Ik ga jullie niet vermoeien met het verhaal,  dat zoek je zelf maar op.

Naar buiten de hitte in, maar het heetste hadden we binnen door gebracht.  Met de bus nu naar een buiten wijk,  naar een park met water,  het koning Mihie 1 park. Daar eerst maar even geluncht,  was al 5 uur, en heerlijke spaghetti met zee vruchten en Wil een carbonara. Toen een rondje in het park, met de bus terug naar de oude stad en en restaurant gevonden, gegeten, ijsje in de stad en terug naar het appartement met zijn allen uitgeput op de bank.  TotMorgen