Laatstevolle dag, Cluj en Sic

20 augustus 2018 - Sic, Roemenië

Kort verslag.

Ontbeten,afscheid genomen van alle lieve mensen in San Martin.

Ina ging op pad om bouwmaterialen te kopen voor projecten van 3 boeren van de gemeente in san martin. De rest toeren in de omgeving. Eerst naar sic, via binnen wegen om te kijken waar we zouden slapen.  Dat is bij een Nederlander die hier al heel lang woont, getrouwd met een roem en  een fanatieke Hongaars volksdans aanhanger die ook nog en museum runt. Even rond gekeken en terug naar Gherla om Ina op te pikken. Maar die was nog bezig. Eerst maar eens wat gedronken. Park bezocht en daar vonden we Ina!!!!!

In haar restant dat werk een vriendin van Ina die we opzochten. Ze is de kok daar en ze maakte voor ons een heerlijke verse papanasi. En soort gefrituurde deeg iets met heerlijk sausje.  Smolen.

Naar Cluj, rondleiding van Betty,  zie zaterdag,  en haar vriend is historicus en samen gaven ze ons en korte toer door de mooie stad.  Vestingmuur, kerken etc, heel leuk om zin een stad te zien.

Rond 20 uur in sic. Inchecken, restaurant ons late avondmaal in Roemenië, pizza an pasta.