Naar Polen

28 oktober 2021 - Lódz, Polen

Vandaag een rit van 600km voor de boeg. Vroeg ontbijten half acht al. Snel weg uit B&B. Helaas liepen we behoorlijk vast in het centrum van Vilnius, moesten we wat afslagen en ga zo maar door. Uiteindelijk de stad uit een op weg naar Lodz. Waarom dat hen zo je je afvragen. We zijn op weg naar wroclow in Polen. Martin en Ina willen ons drie stad graag laten zien. Maar dat was het iets te ver weg vanuit Vilnius. Vandaar deze tussen stop. Tot aan de grens met Polen liep alles voorspoedig, maar toen begonnen. Aan de grens werden alleen wij staande gehouden? Paspoorten uitgebroed gecontroleerd. Duurde best wel even. Maar toen mochten we door. En eindje verder weer staande gehouden bij een politie controle. Nu hoefden ze alleen Martin zijn rijbewijs en papier te zien. Na controle mochten we weer door. We een stukje verder moesten we weer stoppen. Martin probeerde zich hieraan te onttrekken door strak achter een vracht autootje te gaan hangen. Maar mislukt. Nu willen ze alleen even in de achter klep kijken. Dat was snel klaar. Daarna ben ik weer gaan rijden en werden we geen enkele keer meer tegen gehouden. Trek zelf maar je conclusies.......

Dat was dus een hele beleving. Het laatste stuk van de route was weer taai. Snelweg met geluidsschermen. File op het laagste stuk. Ook in de stad. Maar om vijf uur waren we bij ons slaap adres.

Even bijgekomen. Toen met Bolt naar de winkel straat met zijn vele restaurantjes. Mexicaans werd het deze keer. Ook weer erg lekker.

Terug naar hotel, blog schrijven en Zzzzzzzz