Tour de france Nord

25 juni 2019 - Watten, Frankrijk

Vandaag eerst maar eens ontbeten. Niet met banquettes, maar met droog brood uit Nederland. Moet ook op.

Even wat gerommeld en toen in de auto. Het zou een bewolkte koele dag worden. Over de france binnen wegen op ons gemakkie richting Vimy. Eerst tot de conclusie gekomen dat je in Frankrijk niet kunt rijden op de borden. Toen maar beetje bij beetje de route planner gebruikt. In Saint-Omer even wat rondgestruind en een kopje koffie en thee gedronken. Mooie cathedraal aan de buiten kant bekeken. Toen we verder langs allelei plaatsen. Geluncht ed op originele franse wijze, de McDonald's. En wil moest de thee kwijt.

Toen door naar  Vimy, een Canadees memorial voor de 1e wereldoorlog. Daar worden ruim 11000 Canadezen herdacht die daar bij Vimy zijn omgekomen. De loopgraven bekeken. Indrukwekkend.

Toen waren we het zat. De snelste route via de tolweg terug naar de camping. Even getankt, boodschappen.

Relax, wil boek, mies zwemmen, zonnen en niks doen. Straks koken, eten afwassen, en de dag van morgen voorbereiden. We gaan verkassen

1. Conny:
    25 juni 2019