Vilnius

26 oktober 2021 - Vilnius, Litouwen

Na het ontbijt in een vrijwel uitgestorven hotel de auto ingepakt en op reis naar de hoofdstad van Litouwen. Route van iets meer dan een uur en we mochten al vroeg inchecken in de B&B, maar eigenlijk een hotel. Grote kamer. Met de Bolt( soort Uber) naar het centrum voor een lunch en dan een free walking tour for de stad. Dat was leuk bedacht maar men liep veel te hard. Wil en ik haakten af, M&I gingen well mee. Met de Bolt terug naar het hotel. Even bijkomen. Later nog weer de binnenstad ingegaan. Het maakt niet uit waar je staat, je ziet altijd minstens één kerk, daar zijn er heel veel van hier.

Op een gegeven moment liepen we M&I weer tegen het lijf, eerst whisky en covktails gedronken in een wchiskybar, daarna eten en de bier kelder. Was aanbevolen door de gids van de free walking tour.

Eerst een leven gevaarlijke trap af, stel, weinig houvast. En toen verdwalen in de catacomben daar, we vonden ons zelf terug in de België zaal. Eerste biertje besteld en eten. En gedeeld voorafje en toen het hoofdgerecht. Het voorafje liet lang op zich wachten en was een selectie van traditionele litouwens gerechten. Dat Was al heel veel. En terwijl we dat nog zaten weg te werken, kwamen de enorme borden met hoofdgerechten al, opschieten dus.

Niet gek dus dat we dat niet helemaal opkomen en hebben we het toetje maar laten schieten. Terug naar het hotel, even uitbuiken. Wellicht zo nog een afzakkertje

1. Geertje van der Wilk van Schaik.:
    27 oktober 2021
    Hoi hoi, ziet er verlaten uit de straten f ook nog lockdown daar? Groetjes Geertje