1607 van Miramichi naar Moncton

16 juli 2017 - Moncton, Canada

Na ontbijt met een perfect gebakken eitje eerst even rondgekeken in Miramichi. niet veel te doen. het hoogtepunt ...IMG_1063 en een schots kerkhof.

Na een relatief korte trip (100km, koste toch bijna 1,5 uur) aangekoemn in Moncton. Eerst even naar de Magnetic Hill. door optisch bedrog lijkt het of je achteruit de heuvel opgetrokken word in je auto. Je rijd dus de heuvel af, zet de auto in "Neutraal"IMG_1068 en laat de rem los. Achteruit gaat het IMG_1069 de heuvel op IMG_1070. Gaaf om een keer mee te maken.

Omdat we nog te vroeg waren om in te checken gingen we eerst even in het centrum van Moncton kijken. hier vind 2 keer per dag de Tidel Bore plaats. dit is de laatste stuiptrekking van de gigantische getijden verschillen die hier in de buurt plaatsvinden. uitgezocht waar we moesten zijn

Toen ingecheckt in Amsterdam Inn&Suites. gigantische kamer met twee kingsize bedden, koelkast, onbeperkt koffie, wasservice, ontbijt, WiFi en ga zo maar door. Hier bljven we twee nachten.

even gerust. Ik had opgezocht hoe laat die Tidal Bore zou zijn, bleek ik een tijdzone fout gemaakt te hebben. dus gemist. maar op internet even opgezocht hoe dat eruit moet zientidal-bore-times-moncton-riverview

Daarna eten, en terug naar kamer. tot morgen