1507 van Pabos naar Miramichi , reisdag

15 juli 2017 - Miramichi, Canada

Na een ontbijt uit de koelkast, met alleen zoetigheid de verder uitstekende B&B verlaten. Het bed was geweldig, nog nooit zo lekker geslapen (op vakantie dan) Wil had wat ruzie met de krappe douchecel (hihi ze schold zelfs)

We moesten een lange reis maken, meer dan 400 km, meer dan 5 uur.

Eerste stop was in New Richmond (klinkt engels, maar nog steeds in Quebec. even een plas pauzeIMG_1054

Daarna door. nog steeds op de 132. rond lunch tijd een supermarkt wat broodjes gehaald en even verderop in Carleton-Sur-Mer op een openbare picknick plaats opgegeten. mooie plek,IMG_1056 naast ons een was een gezin aan het vlees braden voor op hun brood.IMG_1058, links onder op de foto.  Gaan we volgend jaar ook doen, Martin.

Verzadigd en verkwikt verder op reis. Waar we aan moeten denken is dat in de provincie New Bruchwick een uur tijdsverschil is, ik had dat niet goed in mijn hoofd, en dacht dat we veel te lang onderweg waren, maar daar nog even goed nagedacht en het bleek dat de navigatie de aankomst tijd al weer gaf in de daar geldende tijd, dat gaf wat rust.

Bij Pointe-à-la-Croix de rivier en de grens van Quebec naar New Bruchwick overgestoken, en aan de Overkant eindelijk weer een TIM koffie genomen.

Nog een laatst stop voor een ijsje (no, ja ijsje, 2 bolletjes = 4 porties bij Bernardo's)

en lekken als een dolle door de warmte (28°C), daar zagen we nog een grappige rebuild car IMG_1060 in een wat troosteloze omgeving IMG_1061

Toen de 132 verlaten (snik) vaarwel fijne weg die ons zo lang heeft vergezeld.

En via de 11 en 8 naar onze bestemming Miramichi (New Castle in goed engels)

Mooie B&B, nog even wat gegeten (Suicide Hot Korean Chicken) 2017-07-15 19.44.52. wel heet  maar hoefde niet te hikken. Wil zoet/zuur kipje.

Terug naar de kamer, log schrijven en volgende stappen plannen (5G-WiFi !!!)