1407 Van Sainte Madeleine naar Pabos(bij Chandler)

14 juli 2017 - Pabos, Canada

Lekker ontbeten, voor de eerste keer maakte het niet uit hoe laat. maar rond negenen zaten we er gewoon.

Voor 10en zaten we in de auto met een mooie dag voor de boeg. De hele dag de 132 gevolgt (dat doen we al sinds we in Riviere-du-loup de St Lauwrens zijn overgestoken) deze volgt zoveel mogelijk de kust. Bij Grand-Etnag even uit de auto gesprongen voor een waterval, dat viel tegen, wat wel op viel is dat daar ontzettend veel platte afgeronde stenen liggen,IMG_1015 heel merk waardig.

Daarna door en bij de hoogste vuurtoren van Canada even gekeken. IMG_1020 bij Cap-des-Rogiers.

weer door met het voornemen om bij de volgende rust plaats te eten en nar de WC te gaan, en ja hoor, tot nu kwamen steeds rustplaatsen met wc tegen (heel mooi aangelegd, en schoon, prima plekken om te picknicken) toen kiiiilllloooometers niks. JA veel bochten, bergen en dalen, en gaten in de weg. Maar uiteindelijk toch iets gevonden, bij het indianen gezicht (Rocher Tete D'indien bij Saint-Georges-de-Malbaie), een rots waar je als je onder de juiste hoek kijkt een indianen gezicht ziet. IMG_1029IMG_1030 Als je heel goed kijkt zie je de rots ook op de selfie net boven mijn linker oor (voor de kijker rechts)

Daarna door naar Percé, de beroemde rots daar. Tja, was vooral erg toeristisch. toch een paar mooie foto's gemaakt.IMG_1035 op deze foto zie je niet wat de rots zo beroemd maakt

Sterk ingezoomd wat vogels op de rots (is een reservaat)IMG_1037

Aah, nu zie je het, een van de grootse natuurlijke rots bogen die er zijn. ooit waren er twee, maar eentje is ondertussen ingestort IMG_1044IMG_1047 (en aks je goed kijkt zie je hier links ook al een breuk...

Mensen werd afgeraden er te lopen, kan elk moment een ton aan stenen naar beneden komen

Daarna nog een half uurtje in de auto naar onze B&B Parfum de Mer (geur van de zee??_ Mooie plekIMG_1049 direct aan de kustlijn, met privé strandIMG_1050 heerlijk toeven IMG_1051

Later nog gegeten, terug naar B&B. verslag schrijven en nadenken over de laatste 12 dagen, we moeten het wel zo plannen dat de de 26e weer in Toronto zijn.