1307 van Saint Fabian naar Rivière-la-Madeleine

13 juli 2017 - Rivière-la-Madeleine, Canada

Letop er is een update van 11 en 12 juli

Na de horornacht in saint-Fabian (wel een goed ontbijt) om 9 uur in de auto. Mooie route over de 132 veelal strak langs de kust van de St Laurens. Ja die blijft ons volgen (of wij hem).

De eerste stop was bij Rimouska, daar ligt een oude Canadese onderzeeër op het droge, en die hebben we bezocht. met een een audioguide, best wel leuk om te horen hoe dat ging.20170713_095051IMG_0977IMG_0982

en Oja er stond ook nog een vuurtoren.20170713_095108

Daarna door, onderweg nog even gepicknickt IMG_0983 en door naar de volgende highlight, de grootste verticale en meest efficiënte windmolen van Canada IMG_0985 (jaja, je steekt nog wat op op deze manier.)

Volgende stop het Explorar in Sainte Anne du Mount. Dat is een aquarium over al het zeeleven in de St laurens en omgeving. IMG_0989IMG_0991 Erg leuk om te zien allemaal

Toen door naar onze overnachtingsplaats. vol verwachting klopte onze harten, deze keer wel iets fatsoenlijks......

Ja hoor, een mooi Familie hotel met 4 kamers en een restaurant. IMG_1002Tot nu toe zijn we de enige gasten. Hebben hier ook gegeten. En de WiFi is goed en stabiel. Ook nog even buiten gekeken, zitten hier strak langs de kust.IMG_1004IMG_1007, eigenlijk de mooiste plek van allemaal tot nu toe. We gaan vroeg onder de wol, even het slaapgebrek van afgelopen nacht inhalen. Het was een mooie dag.