2207 Naar Quebec, prachtige reis

22 juli 2017 - Quebec, Canada

Op tijd vertrokken uit Grand falls. prima plek om te overnachten. fijne kamer met fraai balkon. voor die tijd nog even een korte wandeling gemaakt om de "grote watervallen" ondanks dat er bijna geen water loopt toch een indrukwekkend ding.Als je goed kijkt zie je allemaal gaten die uit de steen zijn gevreten door het woeste water2017-07-22 07.42.18,2017-07-22 07.49.43

2017-07-22 07.50.02

Net opweg zagen we een heel bijzondere plaats naam

20170722_100643, voor de slecht zienden onder ons, "Saint Louis du Ha! Ha!" (let op de uitroeptekens)

Over de highway 85 naar de kust van de SDt Lauwrens (hallo, daar zijn we weer) terug naar de goede oude 132, we hebben je gemist.

We zijn daar door een prachtig en welvarend dal gereden, ws allemaal afzettings- grond (klei) van de St Lauwrens, overals grote boerderijen met gigantische opslag silo's. mooi om te zien en te rijdenIMG_1295

IMG_1296

een aantal stops gemaakt, was 18-22 graden, heerlijk om te rijden

In Kamorouska IMG_1293 was er een kunstenaars symposium. Allemaal plaatstelijk schilders die aan het schilderen waren. hebben we toch ook wat cultuur gedaanIMG_1294

in La Pocatière gepicknickt op een prachtige plek en het was lekker weer. aan de overkant zagen we de kust waar we twee weken geleden hebben gereden.IMG_1298IMG_1299

Nog wat verder gestopt voor een ijsje IMG_1307IMG_1308.

kortom, het was een prachtige rit in prachtig weer.

Toen toch maar eens gaan luisteren naar de GPS en de snelle route genomen naar Quebec. Ik melde het gisteren al, een veel te duur hotel. Het is prachtig, maar of dit het geld waard is, OK, het Bed is 2 bij 2 meter (misschien nog wel groter. De douchecel kun je met acht man in. We moeten met een pasje eerst naar een speciale sectie met Executieve suites (daar zitten we dus) en dan nog de kamer in.

Maar, geen boek waar in staat hoe alles werkt, Extra betalen voor het parkeren (word ie wel gebracht en gehaald), Ontbijt zit er niet bij. De App voor de TV werkt niet (ohja dat klopt, werkt niet voor android. maar daar krijg ik morgen een compensatie voor, ben benieuwd. En het zwembad was zout ??? en koud.

We gaat morgen bij een bakkerij even gauw wat broodjes halen voor het ontbijt, dan uitchecken en nog even kijken in Oud-Quebec.

Nog uiteten geweest bij een Pizzatent. bleken twee koks niet te zijn gekomen, duurde dus lang, kregen wel gratis soep en koffie ter compensatie. Een record in restaurant bezoek hier, bijna 2 uur, was wel goed eten.

even verslag schrijven, en bedenken wat we morgen willen bekijken