2107 naar Grand Fall

21 juli 2017 - Grand Falls, Canada

Na een prima nacht in ons toch wel luxe hotel, en een tja ontbijt (Amerikaans, worden we een beetje zat) opnieuw naar de Reversing Falls. en ja hoor de boel is omgekeerd

Stroomde het water gisteren van recht naar links (land naar zee) nu was het omgekeerd, van rechts . (van zee naar land). Zie de video van vandaag. Wat ook opviel is dat er vogels steeds tegen de stroom opvlogen, op het water landen en zich dan achteruit mee lietn drijven, en dan onderdoken om vissen te vangen. Grappig om te zien. Ging ook best wel hard dat water.IMG_1262IMG_1265 Ook de draaikolen van gisteren waren weg omdat het water hier ook terug vloeit (van rechts naar links hier) IMG_1270

Leuk om dit allemaal te zien.

Toen op weg naar Grand Falls, onderweg wat omgereden, niet helemaal volgens plan maar wel gekomen waar we wilden zijn. onderweg door Fredericton (hoofdstad New Brunchwick) gereden IMG_1272 en daar kwamen we eindelijk een echte Beer tegen !!!!! IMG_1273

Door naar Hartland, daar hebben ze de langst overdekt brug (ze maakten ze overdekt zodat ze minder snel verrotten, zijn nl van Hout.)IMG_127720170721_140857 Zie ook de andere video van vandaag. heftig....

Toen door naar Grand Falls, de eindbestemming van vandaag,

Onderweg haalde we een camper in met een Nederlands kenteken.

In Grand Fals is een grote waterval van wel 30 meter. Volgens de website. wat ze er niet bij vermelden is dat vrijwel al het water word omgeleid voor een Hydroplant (elektra opwekken) en alleen in de lente is er een echte waterval. nu staat het vrijwel leeg. behoorlijke afknapper. IMG_1281IMG_1284

Het Motel waar we zitten claimt een view op de waterval, tja..IMG_1290

In het visitors centrum kwamen we de Nederlanders van die camper tegen, die zijn een tour van een jaar aan het doen, en hadden hun eigen camper naar Canada laten verschepen.

Trouwens, bovenste verdieping, tweede raam van links is onze kamer.IMG_1287

Na een maaltijd in het restaurant van het Motel terug naar de kamer, plannen voor de komende dagen. Het viel niet mee om iets te boeken voor morgen. Uiteindelijk zitten we tegen onze zin in Quebec in het allerduurste Hotel dat we tot nu toe hebben gehad, wel met een een indoor zwembad.

zondag op maandag zitten we voorbij Montreal in weer een heel goedkoop B&B.

Dan hebben we nog 3 dagen om in Toronto, het vliegveld te komen, en dat is ongeveer 600 km, dat gaat wel goed komen. dat moeten we verder nog plannen.

Het was de hele dag bloedheet, tot wel 30 graden en heel vochtig, onderweg al een keer zo erg regen gehad dat ik ben gaan stilstaan langs de kant van de weg. en in Grand Falls, terwijl ik dit zat te schrijven ook veel regen een heel lang onweer, ook dicht bij. Nu is het weer rustig en droog, en afgekoeld. komende dagen blijft het koel.

welterusten

1. Alice de Wit:
    22 juli 2017
    Waar is de foto van de beer?????
  2. Wil en Mies van Steenbergen:
    25 juli 2017
    Goed kijken naar de nummerplaat!!!!!!