Zweden

19 oktober 2021 - Stockholm, Zweden

Van Trelleborg naar Stockholm.

Na een korte nacht werden we om half vijf al gewerkt omdat om half zes de boot zou aanmeren

Na enig nadenken toch maar opgestaan en toilet gemaakt. Er was geen ontbijt op de boot. Dat was alleen voor de truckers. In de auto en dan wachten tot ons dek weg mocht. Eerst moest het dek onder ons. First in is zeker niet first out. Van de boot, stuk gereden en toen maar een koffie moment ingelast. Met lekkere broodjes, pecan, kaneel en iets met glacé. Lekker, en toen weer door. Nog een paar stops, inclusief WC momenten, zo gaat dat. Ook nog een eland gezien, zie foto. Op een gegeven moment kwamen we langs een groot meer, genaamd " Vattern", logisch gevolg: "Vatternvall, de energie maatschappij, maar ook,waterval!

Na enig detetieve werk de waterval gevonden. Dat was echt een kadootje, wat een prachtige plek, mooie waterval, de bladeren beginnen al te kleuren. Talloze foto's gemaakt en rond gekeken.

Het werd tijd voor de lunch, en we vonden een soort van buffet restaurant voor warme lunches. Er stond echt een rij voor de deur. Heel het dorp liep uit om daar te lunchen. Sommigen komen er elke dag. Lekker gegeten voor weinig geld.

Toen weer door naar Stockholm. Dat kwamen we om kwart voor vier aan, helaas wist Google niet dat er een weg was afgesloten dus konden we niet bij het hotel komen. Martin, de held, is gaan lopen en heeft het opgelost, inclusief een parkeer plek onder het hotel.

Eerste even geïnstalleerd op de kamer en toen de binnen stad in. Maps and toch niet echt lekker in de stad. Wel heel mooie gebouwen en straten. Woeste rivier door de binnenstad. Na enig gesjouw op weg naar het restaurant dat I Ons was geadviseerd. Helaas dicht. Toen naar een wat dure maar heel goede Italiaan. Niet veel trek (zie lunch) maar toch heel lekkere en goed klaar gemaakte c dingen gegeten.

De Metro. We besloten om de Metro te nemen terug naar het hotel en besloten een 24 uurs kaart te nemen, kunnen we morgen ook met alle openbare vervoer door de stad. Stom als we waren besloten we naar een metro station te reizen in de middle of noware, dat "strand" in de naam had. Helaas geen strand in de buurt dus onverrichter zakje we terug, en uur in een metro waar je niks ziet.

Eindelijk terug bij het station in de buurt van ons hotel, helaas de verkeerde uitgang genomen. Verkeerde gelopen, Google maps die ons in de steek liet, zucht eindelijk toch we moe in het hotel terug. Toen nog het elektronische formulier voor Estland nog ingevuld, overnachting voor Tallinn gevolg, borrels gedronken.

Na dit geschreven te hebben, nu naar bed