Nog steeds in Irgo

13 augustus 2018 - Zetea, Roemenië

Ploperdeploperdeplok wat een dag

We hoeven vandaag niet te verkassen dus rustig aan. Eerst stevig ontbeten in het restaurant en toen bedacht om voor de hitte wat te gaan doen, het werd een waterval.

Om daar te komen hebben we weer de Roemeense C-wegen getrotseerd. Maar eerst kwamen we bij een stuwdam. Die werd gen ruikt om elektriciteit op te wekken maar ook om overstromingen tegen te gaan. Mooi om even te zien. Toen door naar de waterval. Gaten en stof en gaten en nog meer stof. De waterval was mooi om te zien. Niet spectaculair,  maar Martin heeft hem wel beklommen, de durfal.

Daarna op goed geluk door getreden op wegen die de navigatie niet kent maar dasr is Google Maps onze grote vriend. Bij super klein winkeltje koffie gedronken. Daar stond ook een echt "huisje" als WC.

Ik kon me er niet toe zetten om die te gebruiken, Ina wel, de heldin.

Door naar de volgende verrassing: een uitkijk toen van hout.  Natuurlijk beklommen, degelijk ding en boven was het lekker koel. Beneden aangekomen voel mijn oog op weer een WC-huisje, zo'n ouderwetse poepdoos, een houten plank met een gat, en als je er in kijkt zie je alles liggen van je voorgangers. Is even door buien om er op te gaan zitten,  welgedaan,  je móet wat....

En door...

Weer over een veredelde bospad verder, slingerent de gaten omzeilen.

Éindelijk weer op asfalt, even bijkomen..

Straks verder