0507 van Huntsville naars Peterborough

5 juli 2017 - Peterborough, Canada

Een nieuwe dag, een nieuw ontbijt, Eerst een bloed grapefruit met cocos en maple syrop (local), vond ik wel lekker, Wil niet, houd niet van Bitter, maar wel opgegeten. Daarna een ei in een bladerdeeg mandje uit de oven, en daarbij gebakken aardappeltjes. Ja, we hebben het over het ontbijt. Hihi

De boel ingepakt en om kwart over negen vertrokken naar Peterborough.
De route was weer over secundaire wegen, veel bochten en hoogte verschil. heel veel water in meren, moerassen en rivieren. en MAx 80km/u. lekker
Zon scheen, prachtig

Ik wilde eerst naar een restaurant dat ergens bij een waterval zou zitten. Wat denk je, Geen waterval en geen restaurant, gewoon weer bushbush, Ik vertrouw nu Google Maps nooit meer. Doorgereden, en bij het plaatsje Norland, een verbouwde benzinepomp gevonden, daar konden we naar de WC en voor mij vers gezette koffie (duurt 5 minuutjes) en Wil een vers bereide milkshake.

weer in de auto gesprongen. een eind verder in  een klein dorpje Omemee bij de plaatselijk supermarkt wat broodjes gekocht en Zwitsers babybel kaasjes en dat aan we waterkant opgegeten, heerlijk.IMG_0528IMG_0530

Door naar Peterborough, we waren te vroeg voor de B&B, en dus eerst bij de plaatselijk beroemde Lift lock wezen kijken,IMG_0532 IMG_0544 dit is de hoogste sluis complex met lift bakken, de ene omhoog,( die een beetje lekt) de andere naar beneden, kijk ook even bij de filmpjes, zie je het gebeuren.

nog even bij het bezoekers centrum gekeken, het is een heel groot systeem van gewone sluizen, dammen etc om de boel aan elkaar gekoppeld te laten. knap werk daar.

In checken bij de B&B, heel mooi, kamer aan een veranda (Patio vlgens de verhuurder), uitzichtIMG_0550,  groot bedIMG_0551, komt wel goed. (alleen het WiFi is knudde merk ik nu het verslag zit te maken, sterkte wisselt en valt steeds weg.)

heerlijk een tijd niks gedaan, zelfs nog gezond(schijf je dat zo, in de zon gezeten?), dit is tot nu toe de fijnste plek om te verblijven.

Gegeten, terug naar B&B, Gechilled, verslag en nadenken over morgen.Welterusten