0607 rondvaart in Peterborough en reis naar GananoQue

6 juli 2017 - Gananoque, Canada

Bijna verslapen, wat lag dat bed lekker zeg. Een heerlijk ontbijt op de veranda. gepocheerd ei op een bun met kaassausIMG-20170706-WA0002 op he familie servies. de B&B is een Boerderij met vleeskoeien en akkerbouw, het is een slecht jaar, veel gewassen verdronken.

Ze blijken een Van steenbergen uit Bennekom in de familie te hebben, maar wist niet hoe dat zit. Haar familie naam is van Raay. zegt me niks.

De boel ingepakt, betaald en afscheid genomen, ook van de KoeIMG_0554

Op naar de rondvaart naar de Lift Lock, zie ook gisteren. Nou, 2 uur en 40 minuten gedaan over een tochtje van 1000 meterIMG_0555IMG_0556, IMG_0557 door een gewone sluis IMG_0570 en de lift lock en weer terug, Gelukkig bracht de kapitein alles redelijk luchtig met heel veel nutteloze feitjes,

Voor de gewone sluis moesten we heel lang wachten, maar was leuk om te zien. De lift Lock is toch wel speciaal. uiteindelijk zit je boot je in een bak water op een grote cylinder. vele tonnen zwaar. en als je dan over de rand kijkt,IMG_0593 zie je een diepe afgrond. Kijk ook even het filmpje hoe de twee bakken elkaar passeren. de ene omhoog, de andere omlaag..

door de vele vertraging kwamen we bijna een uur te laat terug, en stond de volgende groep al weer te dringen.

wij in de auto, op weg naar onze volgende pleisterplaats. was 2,5 uur rijden, over de highway, dat is best we saai. gelukkig waren er allerlei afleidingen. Het ging al mis in Peterborough, verkeerde oprit, soms begrijpt de navigatie me niet helemaal (of omgekeerd), halverwege wilden we even snel wat eten, snelweg af, 4 keer verdwaald on iets bij de afrit te vinden, op de cruciale momenten doet de navigatie het niet, en ontbreken de borden. eindelijk iets gevonden met wat broodjes, zucht.

Daarna weer op pad, op een geven moment moest ik uitwijken voor een vrachtwagen die weer moest uitwijken voor een ander vrachtwagen, begint opeens de auto tegen me te praten. (achteraf ws bij de uitwijkmanoeuvre een knopje ingedrukt) bleef maar zuren dat ik moet cancelen, OK of NO zeggen, maar wat ik ook deed of schelden stopen deed het niet, zucht.maar op wat knopjes gedrukt en eindelijk was het weg.

Stukje verder bij TIM maar weer eens een kop koffie met Espresso shot gehaald, en door naar de B&B

daar kwamen we om 5 uur aan. wat een prachtige plek. Heet Riverview B&B, het is een prachtige villa, IMG-20170706-WA0010IMG-20170706-WA0012met uitzicht over de laurens rivier, zie ook het filmpje vanaf de Patio

Nog even eten in de stad (de B&B ligt 5km buiten de stad) en terug, gechilled en verslag geschreven

1. Feiko Noorderhaven:
    7 juli 2017
    Leuk om te lezen, hou ons op de hoogte. En niet aan werk denken ook al is je werk Blessing...