0707 Rondvaart op de St Laurens

7 juli 2017 - Gananoque, Canada

Nieuwe dag, nieuwe avonturen
Eerst maar eens ontbijt, voor de verandering om 9 uur. wat een onthaal. een kok stond te wachten, konden we onze wensen opgeven, en nog veel ander dingen als serials, fruit etc. Alle twee maar scrambled eggs genomen. er waren ook bacon en worstjes en gebakken aardappeltjes. Maar we hebben het redelijk gezond gehouden

Ik had gisteren al kaartjes geregeld voor de "Thousand Islands Tour", IMG_0596een 2,5 uur durende cruise op de st Lauwrens rivierIMG_0601  IMG_0657IMG_0658langs sommigen van de meer dan 1800 eilandjes in de deze rivier. Nutteloos weetje, iets is een eiland als er minstens één boom levende opstaat en minstens 1 Square feet groot is.IMG_0608
sommigen zijn heel groot, andere klein, maar allemaal bijzonder. Ook besteden ze aandacht aan gezonken wrakken, maar op het topdek (waar vrijwel iedereen zat) waren geen TV schermen, dus daar had je niet veel aan.

op een gegeven moment voeren we in DE USA. IMG_0623Kunnen we zeggen dat we daar ook geweest zijn :-)
Rondje gemaakt om Boldt Castle.IMG_0633 kitserig dan kitserig

Op de terug weg gewoon lekker gevaren, geen uitleg meer, maar lekkere muziek en gewoon varen tussen de eilandsjes. HeerlijkIMG_0645 (Sitting on the dock of teh bay, wasting time)

Kwamen een nederlends stel tegen uit roermond, die waren 3 weken onderweg, wat weetjes uitgewisseld, gezellig

Alles bijelkaar vonden we dit een heel geslaagde dag, leuk

om 14:30 teug op de B&B niks gedaan. (OK even diep nagedacht over de rest van de route, wat keuzes gemaakt, maar die merken julie vanzelf wel) Op de Patio gezeten, in een soort hangmat, toen op een ligstoel, miziekje erbij, zwoel windje, weer heerlijk ontspannend. we kunnen er weer vol tegen

Aan het einde van de middag trokken donker wolken samen, die bleven wat hangen, maar niet echt regen. die viel pas een paar uur later met wat onweer. viel dus reuze mee

IMG_0681

morgen weer verder , nu echt langs de St Lauwrens rivier

tot morgen

1. Martin Van de Vendel:
    9 juli 2017
    Lekker op zaterdagavond verhalen lezen. Klinkt goed. Hier rommelt alles rustig door. vandaag naar Deventer op stelten geweest. Was leuk. Allerlei buiten theaters. Veel plezier op de rest van de tour ik blijf jullie volgen.
    Groeten Martin