0807 Van Gananoque naar Notre-Dame-de-I'Île-Perrot

8 juli 2017 - Île Perrot, Canada

Betje een saaie dag

Na wederom een geweldig ontbijt, deze keer een omelet gekozen (Wil zonder tomaat)  op weg naar Notre-Dame-de-I'Île-Perrot. Ja we verlaten Ontartio en gaan naar Quebec, eens kijken hoe ons Frans is

Een route gekozen over de oude wegen, strak langs de St Lauwrens op, Manmoedig de navigatie negerend die ons voortdurend de Highway op wil sturen. Maar ik had me goed voor bereid

Onderweg een bezoekje gebracht aan de Iroquios Sealock, Ik dacht dat zal me wat zijn. Viel wat tegen. zie de foto's

Er in varen IMG_0684

Erin liggenIMG_0689

Er uit varenIMG_0695

Door de ontzettend hoge waterstand in de rivier is het verval nu maar enkele cm's. En de regeldam die er naast ligt (meestal gebruikt om water vast te houden) staat helemaal open. nog nooit gebeurt

Door naar de Hydrodam, is samen gebouwd met de USA, IMG_0696de helft die in Canada ligt word helemaal bediend door Canada en vv..Tegenwoordig mag je niet meer op de dam, dus hebben ze een bezoekers centrum, beetje saai, wel informatief

Ook hier staan de regelsluizen helemaal open om zoveel mogelijk water af te voeren. ws moet dat de hele zomer nog, er is zo verschrikkelijk veel regen gevallen aan deze kant van de bergen, Canada loopt bijna over.

Door naar onze eind bestemming van vandaag, Notre-Dame-de-I'Île-Perrot oftewel Onze Dame op het Eiland Perrot, Je ziet zo moeilijk is het allemaal niet. Onze B&B dame spreekt gelukkig ook goed Engels. Mooie plek, 300 jaar oud huis.

Uitzicht over de rivierIMG_0698

De kerk tegenover de B&B IMG_0699

EnIMG_0700

Gegeten bij een Indier,Tandoori Bellevue (opnieuw bij de rivier) lekker pittig.

Naar de Kamer, chillen blog geschreven, en nadenken over morgen