0907 Van naar Notre-Dame-de-I'Île-Perrot naar Trois-Riviêres (via Montreal)

9 juli 2017 - Trois-Rivières, Canada

In de "woonkamer" van onze B&B hing een kitscherig schilderij, getiteld "Summer in Holland" 2017-07-09 08.56.54Toch een beetje thuis

Het ontbijt was weer geweldig, eerst een soort muesli met yoghurt en fruit in een cocktailglas, daarna een prachtig opgemaakt brod met allerlei dingen (lokale kasen, fruit, omelet etc. en geroosterde krentenbrood en toast.en om het af te leren, verse cake uit de oven

We zaten aan tafel met een internationaal gezin, die eindelijk weer eens 24 uur bij elkaar waren. honderd uit gekletst, heel gezellig.

om half elf eindelijk op pad naar Montreal. besloten er tch maar even te kijken, iedereen is daar zo opgetogen over. Nou, als je in Europa steden gewend bent heb je daar niks te zoeken, nog meer van het zelfde, zie de foto's, hadden ook gemaakt kunnen zijn in Frankrijk, Italië of Oostenrijk 20170709_113621IMG_070320170709_114541IMG_0732

Wat wel leuk was om te zien is een soort excersietie IMG_0722van schotse soldaten, zie ook filmpje.

Daarna de stad maar uit gevlucht en op naar de volgende stop. Geprobeerd dit te doen via een secundaire weg, zoals afgelopen dagen, maar de wegen zijn daar zo slecht, en de stad (of buitenwijk) bleef maar duren dat we van ellende maar de Highway zijn opgegaan. Dat werden we ook weer zat en de Highway maar weer af. gelukkig konden we toen gewoon door weilanden en zo rijden met een weids uitzicht. Vaak langs het water en soms door de binnenlanden. Paar keer een fikse bui op de auto, maar het meeste zagen we op afstand vallen

Bij het Lac St Piere ven gestopt voor een ijsje, zagen we daar een best wel forse golfslag, heel anders dan we tot nu toe gewend waren in Canada, zie ook een filmpje.

Verder naar de eindbestemming, Rodeway Inn. Bleek eerst onze kamer nog niet klaar, terug naar de receptie, kregen we ander kamer met een veel groter bed, (dat word zoeken straks.)IMG-20170709-WA0008

Later wezen eten in een ordinaire VREETSCHUUR, een "all you can Eat" buffet met eten uit alle continenten. Ons vreselijk te buiten gegaan. heerlijk.IMG-20170709-WA0010

Terug naar de Kamer, verslag geschreven en de te volgen route besproken. We gaan NIET in Quebec kijken, is ook weer een Europese stad. weten we all.

We gaan gewoon rijden en dan als we het zat zijn een overnachtingsplek proberen te vinden. Spannend.