1807 op weg naar Nova Scotia

18 juli 2017 - Pomquet, Canada

Na weer een amerikaans ontbijt uitgechecked en op weg naar Nova Scotia. De verwachtingen zijn hoog gespannen, want iedereen tegen wie je zegt dat we naar Noava Scotia gaan, reageert met een: "Ohh great, beautifull"

Op weg via de Trans canadian high way nr 2, na 60 km er af om bij een supermarkt wat broodjes en beleg te kopen.en via een secundaire weg te rijden, meer via de kust. de nr 6. Tja, wat zullen we er van zeggen. mooi, maar niet bijzonder. De kraats is ook mooi.

in Pugwash even een kopje koffie gedaan met een lekkere koek, een een soort bakkerij/Cafe, heel local 2017-07-18 11.54.48, maar goede koffie in een soort soeppan (dus meer dan genoeg) en een lekkere koek.(en even naar de WC ,die zijn hier dun gezaaid, nergens een rustplaats gezien met openbare wc's. (die kom je in Ontartio en Quebec bijna overal tegen)

En als wat ouder Dame en Heer is dat wel iets om rekening te houden. We hebben nog geen situaties gehad dat we met rokende remmen moest stoppen en de motor nog draaiend een wc in moesten rennen. dus dat valt allemaal nog reuze mee

In River John broodjes gegeten op een openbare plek IMG_1160

en toen weer door,IMG_116420170718_131710

Naar Pictou. Daar ligt een replica van een Nederlands zeilschip dat in 1773 200 schotse emigranten naar daar gebracht had. De De Hector 20170718_140119.viel iets tegen, de masten zijn half ontmanteld, er waren geen ambachtlui aan het werk en het schip zelf verkeert na 17 jaar in erbarmelijke staat IMG_1169.

Het verhaal van de schotten was wel interessant. met 200man opgepropt in een klein schip, 12 weken lang, wat een verschrikking moet dat zijn geweest.Dit zijn de slaap plekken IMG_1171. het stonk er nu al, laar staan als er mensen leven. En toen ze aankwamen was het heel anders dan beloofd en hebben ze ternauwernood de eerste winter overleeft.

We kwamen ook nog een bekende tegen uit Ederveen IMG_1177

Doorgereden naar onze eindstop in Pictou, met een kleine detour door Antigonish met een bijzondere kerk.IMG_1179......

Onze B&B is prima, middel of nowhere, mooi, ruime kamer en goede WiFi

ontbijt is morgen op een spartaanse tijd 8 uur. opzich niet erg we gaan morgen een lange reis maken, snel Nova Scotia weer uit

Nog even heerlijke Spare ribs gegeten met heerlijk bier. Verslag schrijven tot morgen