1907 Naar Digby

19 juli 2017 - Digby, Canada

Acht uur ontbijt, om negen uur in de auto op weg naar Digby. best wel een lang stuk dus eerst maar de snelle highway naar Truro. Toen binnen door over de 215 naar Windsor. Na een tijdje zag Wil een bord van  een Park, omgekeerd en op zoek, en wat denk je deze keer vinden we zowaar het park bij Burntcoat. Het blijkt dat hier het meest extrema getijden verschil optreed, tot wel 16 meter verschil tussen laag en hoog tij, en ook hier hebben ze Flowerpot eilanden.IMG_1183

Het was op weg naar laag tij toen wij er waren en konden dus daar ook even op de bodem van de zee lopen20170719_120239IMG_1189

Daar ook even geluncht. en genoten van het weer. Het was een beetje raar, we begonnen met zon, toen bewolking, met wat motregen, Maar hier begon de zon er weer een beetje doorheen te komen, met zo'n 20C

De Boel en onszelf weer ingeladen en weer op pad

Bij Windsor maar weer eens op de snelle Highway 101 gaan rijden. Bij Kentville er af voor een kop koffie, maar zoals gewoonlijk deugen de borden hier niks van. Je zou denken dat als ze op de snelweg aangeven; koffie, dit bij de afrit zit. Welnee, 5km verder in het centrum. Maar goed, daar was het zo heet dat we maar een koud glas cola naar binnen gegoten hebben. Door op de weg 1 (secundair, maar die weg was zo slecht dat we toch maar weer naar de 101 zijn gegaan.

Bij Annapolis Royal er af op zoek naar een frans/brits fort dat daar moet zitten, dat was ook weer een heel gezoek en ondeugdelijke bewegwijzering en een GPS dat ons ook niet begreep. en hartstikke warm, wel 30C ondertussen. Maar gevonden.

Dit was de eerste keer dat we wat aan onze Canada pas hadden, konden we voor niks naar binnen. Was een fort dat in de loop der jaren 7 keer gewisseld is tussen de Britten en de Fransen. het was een beetje terug gebracht in de staat ten de fransen het voor de laatste keer kwijt raakten. Lekker rondgewandeld, gekeken, en mooie foto's gemaaktIMG_1192

Muntie opslag IMG_1205 met munitieIMG_1203 waren lege tonnen.

20170719_162726

Daarna door naar onze B&B. mooie ruime kamer.IMG-20170719-WA0003

uit eten bij een vis restaurant, daar hebben we beiden voor het eerst een Echte Lobster gegeten. was even wennen. IMG_1213maar best wel lekker. Ook ronduit het duurste wat we hier gegeten hebben, maar we kregen een echt vakantie gevoel, op het terras aan het water,muziekje, zwoel briesje etc. heel ontspannen.IMG_1209

Op een gegeven moment zag ik allemaal rookwolken die de bay overtrokken, wat denkje, dat was mist van afzee die het land werd opgeblazen, zag er heel spectaculair uit, alleen dat is niet op foto vast te leggen

Ook hier weer de eeuwige vuurtoren, lijkt we lof ze op elke straathoek staanIMG_1208

Maar het begint fris te worden, dus gauw terug en verslag schrijven

1. Geertje van der Wilk van Schaik.:
    20 juli 2017
    Leuk verslag en foto's weer ik lees ze telkens weer jullie zien een hoop. Goeie reis verder!
  2. Roel:
    28 juli 2017