Op naar Constanta

10 augustus 2018 - Constanta, Roemenië

On half acht uit bed om met Martin en Ina te gaan zwemmen in de warme zee. Lekker, woeste golven  en een zand strand. Wat lig je om 8 uur in de ochtend al te zonnen. En het was al druk op het strand en in het water. Toen ontbijt gehaald en ontbeten. Douchen in pakken en op weg.  Wat een drukte op weg.  In file naar Constanta. Optrekken, stilstaan etc.

Eindelijk in in de buurt van ons appartement.  Wijhadden door gekregen dat weer moesten uit kijken naar een jonge dame met blond haar.  Die zagen we, ze haalde twee kratjes van de weg zodat we konden parkeren.

Dacht we......

Helaas werd de mevrouw wat boos in het Roemeens, sprak geen Engels maar wist ons wel duidelijk te maken dat wij op haar plek stonden en dat we weg moesten gaan. Ze was dus niet de dame waar naar weer opzoek waren,  wateen bak.

Verder zoeken, en daar kwamen we haar tegen in haar auto,  volg ons, meldde ze ons. Na voor ons gevoel en totale dol houd en tegen de richting ingrijpende wil west staan we dan toch voor ons appartement, pfffff...

Daar geluncht, ontspannen en de stad in. Eerst op ons gemakje naar een moskee, gekeken en de minaret beklommen. Mooi uitzicht.

Toen door naar de boulevard, naar het oude Casio, helaas erg vervallen en rond gekeken. Volgens Delia is de zee weering daar gemaakt met europees geld door de Nederlanders ...

De halte opgezocht van de "hop on hop off" en daar mee op pad naar de Mamaia landstrook, waar het een en al strand en commercie is.  Er is bijna geen strand waar je zomaar op kunt. Alles hoort bij strandtenten en zo, en op de strip alleen maar eten, drinken en souvenirs.  Met een kabelbaan hier overeen heen gegaan, grappig om tezien.

Daarna met de ho ho bus terug naar het gebied waar het appartement ligt. Daar lekker gegeten bij een Ierse pub.

Terug naar bed en slapen