Transit

8 juli 2019 - Stollhofen, Duitsland

weer een dag op weg
een belangrijke dag (zols elke dag belangrijk is) we verlaten Frankrijk, Allemagne here we come
weer lekker ontbeten en ingepakt (lupatje niet vergeten). en op reis. Via Dijon, Besecon, mulhousen naar onze bestemming Stolhofen/Rheinmunster. een 4,5 sterren camping op de grens tussen Frankrijk en duitsland, maar wel in duitsland. flak bij de rijn.

de reis zelf war prima, bij dijon was het druk, maar geen file, wel scheen de zon genadeloos op mijn armen den die begonne een beetje te verbranden, in de auto even ingesmeert. (onder er rijden) verder door over de tolwegen, afwisselnd bewolkt en zon. twee tussen stoppen, een voor koffie en een voor een korte piknik, daar zijn de fransen goed in, overal picknik plekken.

en plotseling, voor we het wisten waren we in Duitsland, de A36 ging naadloos over in de [5]

EN TOEN ging het regenen, dat kwam goed uit want eerder was er een joekel van insect precies in mijn gezichtsveld op de voorruit uiteengespat. dus dat regent lekker schoon. volgens de app met regenbuien (niet buienradar) gingen we er onderdoor. dat klopte, op ruim een half uur van de bestemming was het weer droog. gauw even bij een rastplats gestopt, net zoals we uit Italië kwamen.

door gereden naar de camping, nee geen camping een Freizeitcentrum!!!
maar voor ons gewoon een hele grote camping met van alle gemakken voorzien. twee restaurants, supermarkt, broodjes etc. en zelfs een vaatwasmachine, het moet niet gekker worden.

lekker de boel opgezet, gezwommen in een van de twee zwemmeren op de camping, conclusie, ook in duitsland is zwemwater NAT.
 Lekker gegeten in een (van de twee) restaurant(s), grote borden vol. als nagerecht Wil een swarts thee, en ik koffie met "blutwurz"
nee geen worst, maar een kruidenlikeur met 50% alkohol, erg lekker, voora; door de alkohol denk ik. Wil vond het smerig

ondertussen is het behoorlijk afgekoeld,sinds meer dan een week "die lange hosen" weer aan. Ik zit nu klappertandend dit verslag te typen onder de luifel, Wil heeft zich al strategisch terug getrokken in de binnen tent

morgen maar weer rustig aandoen....