Toeren

2 juli 2019 - Saint-Cyr, Frankrijk

Vandaag met de auto een rondje door de buurt gemaakt, na ontbijt met droog beton van gisteren de tocht aangevaren.
Eerst binnendoor naar Chauvigny, kopje koffie gedaan en wat dingen bekeken, Oude bruggen, een vredes monument met allemaal stenen uit veel landen, ook de onze.
Daarna op weg naar Lusignan maar we belanden eerst in Poitiers, dus dat maar bekeken. Een parkeer garage in, dat was al een avontuur op zich, hele kleine plekken, allerlei in en uitgangen afgesloten. Maar wel plek. een uitgang gevonden en om van het avontuur te bekomen eerst maar gelunched op zijn Frans, zwaar. Toen rondje rond de kerk (we lijken wel conducteurs) en wat verder in het stadje gekeken. we merken wel dat ze overal hun best doen om het authentiek te doen laten lijken, allemaal van die vervelende ongelijke steenjes op de grond.
Toen proberen weg te komen uit Poitiers. Parkeergarage, betaal automaat en uitgang zoeken. tegen het verkeer in, want "Route Barre"
gelukkig de navigatie om ons de stad uit te loodsen, we hebben straatjes gereden, bochten genomen en dingen gedaan die twijfelachtig waren, maar uiteindelijk gelukt, weer buiten de stad. Het landschap is wat apart, Graan (geen idee welke), mais, aardappelen. overal van normandie tot aan hier. Ook groeien er hooi balen. dat moet wel want nergens wuivend gras op drogend Hooi, alleen die ronde balen. Verder veel bomen, heuvels, drempels waar de bennekomse berg jaloers op is. kijk nou.. zonnebloemen, en warempel de eerste druivenranken.

Na Poitiers binnendoor naar Lisignan en Sanxay, geen idee meer wat we daar wilden doen, dus maar door naar de Camping, weer langs de eeuwige graanvelden, zoals Wil ze noemt, ze heeft er rijdend een foto van genomen, wat denk je het enige verkeersbord in kilometers precies midden op de foto, voorwaar een prestatie. Nog wat boodschappen gedaan bij een intermarche, een joekel van de winkel, in middel of nowhere. Lekker karbonade met brocolli en kaas saus.

zo meteen de vouwwagen wat aanpassen want er word regen voorspeld, we zien wel. Morgen een rustdag op de camping.

zzzzzz