Les Andelys

27 juni 2019 - Les Andelys, Frankrijk

Een gepland rustig dagje. Beloofd heel warm te worden. Uitslapen, Douchen, broodjes halen ontbijten. Chillen op de camping. Uiteindelijk onze loge lijven uit de stoelen gehesen en boodschappen doen. Maar eerst even kijken bij de ruïnes van het kasteel op de heuvel. Blijkt gebouwd door Richard Leeuwenhart. Die van Robin Hood. Weinig van over door dat de Fransen het land terug wilden. Er komen viel niet mee.  De navigatie stuurde ons via een route die niet mocht. Daarna toch maar de borden gevolgd. Hele omweg en door een foute beslissing moesten we het hele eind nog een keer rijden. 15% dalende stukken weg. Op de parkeerplekken een geweldig  uitzicht over ruïnes, Seine en vallei. Toen wandelen naar de ruïne. Voor Wil een hele prestatie over de stijgende en dalende paden en rotsige grond. Rond gekeken, heet! Maar gelukkig wel veel wind. Terug naar de auto. Boodschappen gedaan en bij de ACTION, ja wel, voeten bankjes gehaald. Op de camping gegeten en de middag in lamlendigheid doorgebracht. Heerlijk. Tot. Plotseling. Paniek. Waar is mijn (Mies) toilettas? Nergens te vinden. Ook niet gevonden. Zucht....... Maar weer in de auto geklommen (lekker airco aan) en nieuwe toilettas met inhoud gekocht. Bij terug komst eerst mijn verdriet maar verdronken. Het was zo'n fijne tas die kon hangen aan een haakje. Snik. Verder geslapen. Om zeven uur maar gaan eten in een chauffeurs café net buiten de camping. Eenvoudige maar voedzame maaltijd. Alleen groenten kennen ze hier in Normandie niet. Gelukkig van middag al kersen, radijsjes en appel gegeten. Terug op de camping doen waar we goed in zijn. Niets. Tot morgen, gaan we weer op reis

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl