Vulkaan

5 juli 2019 - Boussac-Bourg, Frankrijk

Na het ontbijt besloten bij een afgegraven vulkaan te gaan kijken. is wel even een stukkie rijden, ruime anderhalf uur, maar toch maar gedaan.
reis ging voorspoedig, via heuvels, bochten, het beter stuurwerk. Wel opletten voor trekkers, die mogen blijkbaar overal rijden, net als in Roemenie.

bij de vulkaan de Lemptegy aangekomen hadden we even pech, we waren er iest voor 12en, maar de volgende rondrit was pas om half twee, moesten dus de tijd doden met wat rondkijken, lunchen en rond hangen en zoeken naar een koel plekje. dat was volgens ons zeker niet in de opblaasstormbaan. Eindelijk tijd voor  de trein. aan boord en rondrijden in de afgraving, en was heel interresant, de bestuurder vertelde honderd uit van wat je allemaal zien kon, klein detail, was alleen in het frans, verstonden er dus geen woord van, als afsluiting kregen we nog twee filmpjes alsof de boel aan het uitbarsten was, en daar zat je dan in (4D enzo) wel aardig, maar meer ook niet.

de terug weg maar begonnen, en dat ging ook voorspoedig, was wel warm, uiteindelijk 35°C. plotesing kwam er een foutmelding op de display van de auto: "minder motor vemogen, laat de dealer er naar kijken" en dit ging niet weg. Verder merkten we niks aan de auto, schuurde nog net zo. Handleiding tijdens het rijden bekeken, maar dat gaf geen uitsluitsel. ik wilde ook niet stoppen in de middel of nowhare dus door gereden naar het volgende grotere dorp bij een benzine pomp, daar getankt, en bij het opnieuw starten van de auto was de foutmelding weg, pffff. toch maar even de pechhulp van Toyota gebeld. als het hier bij bleef geen reden voor zorg. als het een paar keer terug komt, tja..

door gereden naar de camping, alles bleef rustig. even snel gezwommen daarna op stand gegeten in het koetshuis van het kasteel van de camping. lekker gewoon.

nog even uitbuiken, camping van morgen uitgezocht, weer bericht bekeken, morgen regen en onweer, we zien wel. Vanavond alvast wat dingetjes opruimen.

zzzzz